30 Ekim 2011 Pazar

ÖNLÜKLERİM VE ASSOS GEZİSİ

       Geçen hafta sonu Assos'a yazlığı kontrole gittik.Evimin yanındaki benim canım komşularımın işletmeleri için hazırladığım ve önümüzdeki yaz kullanacakları önlükleri de resimledim.

       Gamze büfe restaurant çok temiz bir aile işletmesi.Deniz kenarında, leziz yemekleri olan çiçekler içinde ve herşeyden güzeli tertemiz bir işletme.Yolunuz Assos tarafına düşerse mutlaka uğrayıp yemek yemesenizde bir kahve içip ev sahiplerinin tatlı sohbetlerine katılmalısınız.
    Bu önlükler aslında konsepte uygun olsun diye yağ yeşili renginde.Deniz, güneş, bahçedeki harika çiçekler ve balık şekilleri ile süslendi.Güle güle  ve bol kazançlı günlerde kullansınlar inşallah.
                                      Komşumun tatlı kızları.Sağdaki aslında çiçeği burnunda bir öğretmen.Yazları ailece  burada birlikte çalışıyorlar.
       Havanın güzelliğini fırsat bilip Sivrice, Sokakağzı ve Babakale gezisi yaptık.Sivrice ve Sokakağzı aslında küçücük bir koyun iki ucu.Sivrice den çekilmiş Sokakağzı manzarası.
       Sivrice de kahve molası verdiğimiz pansiyon kafenin bahçesinde daha önce hiç görmediğim bu çiçeği sordum ve adının Milyoner çiçeği olduğunu öğrendim ve tabii hemen bir sürü tohum aldım.Yaza kısmetse bende milyonerim.
       Kahve içtiğimiz pansiyon kafe, önü pırıl pırıl deniz.Şahene bir sukunet.
     Bu eli öpülesi bayanlar ise Babakale'li.Köy bayanları bir olup köylerini güzelleştirme ve geliştirme derneği kurmuşlar.Yaptıkları el işlerini ve gözleme gibi yiyecekleri satarak gelir sağlıyorlar.Nasıl hoşuma gitti anlatamam.
                                      Yapıp sattıklarından bazıları.
                             Yanılmıyorsam 1875 yılında yapılmış şahane bir camileri var.
         Babakale'nin ismini aldığı kalesi.Şu anda kale bölgesinde antik kazılar devam ediyor .Koca bir balıkçı barınağı olan Çanaklale'nin Ege ile birleştiği noktada nefis bir köy.Midilli o kadar yakınki arabalar görünebiliyormuş ama biz resimleyemedik.Havanın ani ısınmasından dolayı çok pusluydu, görünmüyordu.
                  Bu da dönüş yolundan Behramkale Köyü ve Assos Harabeleri manzarası.

              İnsan gezip de yüzyıllar öncesinden kalma yapıları gördüğünde daha 5_10 yıl önce yapılan binaların depremlerde yerle bir olmasını kabul etmek istemiyor.
             Velhasıl buralar şahane yerler ve hafta sonu kaçamağı da olsa muhakkak gidip gezin derim.
             Hoşçakalın.

5 yorum:

  1. ne güzel resimler bunlar harika bir tanıtım olmuş.. hemen yollara düşesim geldi. gezmeyi ve değişik yerler keşfetmeyi çok severim..ülkemin her yeri cennet önlüklere de bayıldım ayrıca ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Önlükler tam amaca hizmet ediyorlar :)
    Ne güzel bir gezi olmuş, umarım günün birinde de yolunuz bu taraflara düşer :)



    Emeeel, noolur şu kelime doğrulamayı kaldır :(

    YanıtlaSil
  3. Mihrimahcığım,teşekkür ederim.Yazları orada oluyorum, her zaman beklerim.

    Banu ablacım, teşekkürler.Eskiden Bahçecik'de evim vardı.Sık sık gelirdim.Çok istiyorum aslında ama bir türlü organize olamadım.

    Kelime doğrulamadan Meral abla da şikayetçi ama ben nasıl kalkar bilmiyorum.Bilgisayar kullanmayı kendi kendime öğrendim.Bakalım bunu becerebilecekmiyim.

    YanıtlaSil
  4. aman yarabbim önlükler ne kadar güzell..
    sen çok yaşa e mi cankız :)

    YanıtlaSil